preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Moja nona mlikarica

CJELOGODIŠNJI PROJEKT UČENIKA OŠ ČAVLE O GROBNIČKIM MLIKARICAMA

 

Moja nona mlikarica

 

Terenska nastava 4.a

 

Aktivnost, program i/ili projekt:

 

                           GROBNIČKE MLIKARICE

Voditelj i ostali nositelji aktivnosti:

Đeni Kunsek, učiteljica RN-e; učiteljice RN-e; Denis Pavin, učiteljica povijesti; Marko Fabris, učitelj GK-e; Monika Kukučević, učiteljica LK-e; Katarina Badurina Miculinić, učiteljica HJ-a i Gordana Manojlović, učiteljica Njemačkog jezika

Planirani broj učenika:

300 -350

Razred(i):

1. –  8. razreda

Planirani broj sati:

tjedno:

1

godišnje:

35

Ciljevi i zadaci:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • njegovanje ljubavi preme zavičaju, njegovoj prošlosti, tradiciji, običajima i jeziku kroz priče o životu grobničkih mlikarica,
  • produbljivanje i obogaćivanje učeničkog znanja iz zavičajne prošlosti,
  • stjecanje vještina pronalaženja i prikupljanja podataka bogate tradicije povezujući je sa suvremenim svijetom i životom,
  • suradnja sa žiteljima Grobnišćine,
  • razvijanje ekološke svijesti i zdravog načina života,
  • razvijanje i njegovanje radnih navika, radnih vrijednosti i stvaralaštva; odgovornost, inovativnost i potreba za suradnjom kroz kreativnost i stvaralačku radoznalost,
  • poticanje na temeljitije istraživanje i studiju o opskrbi grada Rijeke kapitalnim namirnicama iz njegovog zaleđa,
  • razvijati sposobnost promatranja i opažanja,
  • poticati i razvijati sposobnosti promatranja i uočavanje u prostoru,
  • razvijati kreativnost učenika, radne navike, upornost i ustrajnost u radu.
  • osuvremeniti nastavu interdisciplinarnim pristupom obradi nastavnih tema (integrirana nastava,korelacija među predmetima),
  • razvijati pozitivan odnos prema zdravom životu i zdravoj  prehrani,
  • poticati promatranje i zapažanje u prirodi,
  • istraživati i povezivati temeljem povijesnih izvora (predmeti, mape, fotografije, karte...),
  • stjecanje iskustvenih znanja,
  • poticanje radosti istraživanja i stvaranja.

Namjena:

  • svim učenicima od 1. do 8. razreda, učiteljima, voditeljima interesnih skupina, roditeljima, žiteljima Grobnišćine,
  • rad s učenicima koji pokazuju pojačan senzibilitet za očuvanje povijesne i kulturne baštine Grobnišćine,

Način realizacije:

  • pretraživanje Grobničkog zbornika 3 (1994.)
  • terenska nastava
  • posjet zavičajnim zbirkama i muzejima
  • intervjui, audio zapis, foto dokumentacija
  • pisanje literarnih radova, dnevnika opažanja i bilježaka
  • pisani i likovni radovi
  • radionice
  • scenski nastup, glazbeni izričaj
  • plakati, digitalne prezentacije, izložba
  • teorijska i praktična nastava kroz suradnički i individualni rad
  • povezivanje s prošlogodišnjim projektom Obrnimo se da se ne pozabi koji je bio koncipiran u dva dijela: 1. Ovčarstvo na Grobnišćini i

2. Grobnički sir i palenta kompirica

  • susret / intervju s mlikaricom
  • predavanje predsjednice KČSG, Vlaste Juretić: Mlikarica u riječi i slici
  • istraživačkim radom motivirati učenike za samostalan rad,

Aktivnosti i zadatci:

RN-a:

  1. razredi:
  • 1.a – izrada krpene lutke: Mlikarica
  • 1.b – izrada keramičkih predmeta koji su povezani s mlikaricama
  • 1.c – slikovnica o mlikaricama, modna revija: Moderne mlikarice
  1. razredi:
  • 2.a – pisanje i dramatiziranje tekstova o mlikaricama
  • 2.b – literarni izričaj na čakavici na temu mlikarica; likovni izričaj: Late za mliko
  • 2.c - literarni radovi na satovima dodatne nastave iz Hj-a o mlikaricama
  1. razredi:
  • 3.a,b,c – ljekovito bilje grobničkih pašnjaka, likovni radovi
  1. razredi:
  • 4.a – čitanje tekstova o mlikarici; pisanje literarnih radova; likovni izričaj: Mlikarica i feral; terenska nastava: Na mlikaričinom putu
  • 4.b -  traženje i isčitavanje pjesama i proze vezane uz mlikarice i njihov život i dramatizacija; dramatizacija povezana u kratku scensku igru
  • 4.c – Moja nona mlikarica: likovni izričaj: slikanje ( Mlikarica ) i građenje ( posuda za mlijeko)

      PŠ Grobnik od 1. do 4. razreda

  • izrada pozivnica za prezentaciju projekta, posjet zavičajnom muzeju, izrada plakata o mlikaricama

PN-a

  • Povijest: povijesni pregled i uprizorenje života mlikarica u kazalištu sjena
  • Hrvatski jezik: Mala škola glagoljice – društvena igra Na mlikaričinom putu
  • Glazbena kultura: autorska pjesma o mlikarici (učeničko stvaralaštvo)
  • Likovna kultura: suvenir - platnena torba s likom mlikarice
  • Njemački jezik: piramida zdrave prehrane                                              

Vrijeme i mjesto održavanja:

  • tijekom nastavne  2018./2019. godine, područje Grobnišćine

 

 

Uoči Dana škole, 30. svibnja 2019. godine  prezentiran je projekt o mlikaricama  učenicima od 1. do 6. razreda s ciljem produbljivanja i obogaćivanja učeničkog znanja iz zavičajne prošlosti.

 

Pjesma Mlikarica - mali zbor

 

 

 

Što nam je novo donio projekt:

  • likovne radove
  • pisane radove: poeziju i prozu
  • priloge za školski list
  • priloge za mrežne stranice škole
  • foto dokumentaciju, tiskanu prezentaciju s prilozima
  • izložbu o mlikaricama
  • digitalnu prezentaciju
  • grobničku kartolinu
  • slikovnicu
  • uglazbljene učeničke stihove
  • modnu reviju – Moderne mlikarice
  • scenski nastup
  • herbarij s grobničkih pašnjaka 
  • likovno rješenje za grobnički suvenir
  • važnost mlijeka u piramidi zdrave prehrane
  • nastavak realiziranih projekata o znamenitostima, osobama i specifičnostima grobničkog kraja

 

Voditeljica projekta: Đeni Kunsek, učiteljica RN-e

 

 

 

Likovni radovi učenika 1.-4. razreda

 

Grobnički suveniri

 

 

MLIKARICE

(ulomak iz autorskog igrokaza scenske grupe 4.b)

LIKOVI: Pepa, Milica, Ružica, Marica, Kata, Rajko, Ivo.

(Noć. Mlikarice se bude i pripremaju za odlazak u Rijeku.)

RUŽICA: Već je vrime. Moran se zbudit. Danas iman jako puno dela.

PEPA (kuca na Ružičina vrata.): Ružice kadi si? Si  gotova? Ala gremo v  Riku!

RUŽICA : Tu san, evo me, vrag zel i prišu! Čekaj da obučen kalcete.

RUŽICA: Gremo po Milicu!

(Ružica i Pepa kucaju na Miličina vrata.)

PEPA: Milice, ala greš?!.

MILICA: Evo me vaje.

RUŽICA: Ala ćeš već jedanput.  Jušto će dan!

RUŽICA: Još moran videt je Ivo krave pomuzal?.

MILICA: Evo ga gre.

IVO: Bog i vami, kad ćemo poć ?

MILICA: Evo, još malo.Samo da parićan koš.

IVO: Ala, vi se parićajte a ja gren pomust krave.

MILKA: Gremo više! Dosta ćakule!

IVO: Nadan se da krave danas neće biti brtoglave.

MILKA: Kakove su ti to brtoglave krave??

IVO: O, da samo znaš…..

(Svi prionu na posao. Ive muze krave, a mlikarice ga prelijevaju u kante i spremaju u koševe. Nakon završenog posla stavljaju težak teret na leđa i kreću prema Rijeci.)

 

Kazalište sjena - predstava Čokomlikarica

 

 

 

MLIKARICE

Budile su se jako rano i muzle krave,

bile su to ženske prave.

Late mlika ke su na hrbatu nosile,

su njin kot pravi Nil bile.

Težak život mlikaričin je bil,

ali njoj sej splatil.

Jakov Rak, 2.c

 

 

PowerPoint prezentacija Moja nona mlikarica

Tražilica



e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 657956
Ovaj mjesec: 3677
Ovaj tjedan: 510
Danas: 63

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju