preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

KAKO SMO OBILJEŽILI SVJETSKI DAN ZAŠTITE ŠUMA

21. ožujka 2019.

 

Ja volim miris tvojih cvjetova,
I šuštanje lišća na granama.
O, kako volim tvoje hladne izvore,
I mahovinu, i bilje, i košute.
Volim te kao majku, šumo.
Tebe i tvoje ptice.

Dragutin Tadijanović, Pozdrav šumi

 

Prvi dan proljeća ujedno je i Svjetski dan zaštite šuma; to je dan u kojemu se prisjećamo važnosti toga ključnoga izvora kisika, hrane i sirovina, ali i klimatskog regulatora te zaštitnika tla. Ugrožene čovjekovom težnjom za gospodarskim napretkom, svjetske šume nestaju brzinom od približno trinaest milijuna hektara godišnje zbog čega je iznimno bitno širiti svijest o načinima njihova očuvanja te o njihovoj neophodnosti za život na Zemlji.

Naša je škola ove godine obilježila Svjetski dan zaštite šuma integriranim danom tijekom kojeg su učenici sudjelovali u nizu zanimljivih aktivnosti koje su organizirani i planirali njihovi učitelji a sve u cilju razvijanja svijesti učenika o važnosti šuma. S pripremama za Integrirani dan započeli smo nekoliko tjedana prije pa je tako interesna skupina učenika predmetne nastave 12. ožujak provela na terenskoj nastavi na Učki gdje su, između ostaloga, snimali film, snalazili se u prostoru uz pomoć karte i kompasa, mjerili vremenske elemente, prikupljali uzorke biljnih vrsta i tla, proučavali planinarske markacije i fosile, vršili matematičke izračune i mjerenja te proučavali odnos slavenske mitologije i lokalne toponimije.

Učenici šestoga razreda, sa svojom učiteljicom Hrvatskoga jezika D. Maršanić, čitali su i sažimali neknjiževni tekst „Čovjek koji je doista sadio drveće“ dok su učenici osmoga razreda pisali kritički prikaz filma „Čovjek koji je sadio drveće“. Učiteljice K. Badurina Miculinić i R. Stanković Šubat sa svojim su učenicima provele kreativnu stvaralačku radionicu „Šum šumi u šumi“, a istoga je dana učiteljica K. Badurina Miculinić, učenicima i učiteljima škole, prikazala film snimljen na terenskoj nastavi na Učki.

I na nastavi Matematike Integrirani je dan bio obilježen zanimljivim aktivnostima pa su tako učiteljice G. Majnarić Janeš i A. Štimac svoje učenike potaknule na razne izračune temeljene na podatcima dobivenima na terenskoj nastavi na Učki, a učiteljica Lj. Linić sa svojim je učenicima, na temelju pravila o sličnosti trokuta, računala nepoznatu visinu drva uz pomoć poznate visine i sjene.

Učiteljica Biologije M. Šimunović potaknula je svoje učenike na istraživanje otrovnih vrsta šumskih plodova a njihove je rezultate prezentirala uz pomoć PowerPoint prezentacije dok je njezina kolegica M. Petrinić, učiteljica Biologije i Kemije, s učenicima osmoga razreda, provela laboratorijsku analizu tla uzetog na terenskoj nastavi na Učki kako bi utvrdili potencijalni utjecaj zagađenja okoliša na šumu.

 

Kreativni su bili i učenici učiteljice M. Rendić koji su, na satu Informatike, izradili plakat s bitnim, što poznatim a što nepoznatim, informacijama o šumi dok su učenici učiteljice M. Reljac na satu Informatike, tehnikom photoshopa, umetali sliku u sliku na pozadinu slike šume a na satu Robotike izrađivali terensko vozilo za šumu. Na satu Tehničke kulture, učenici učiteljice M. Reljac, istraživali su i analizirali vrstu drveća koja okružuje školu.

Zanimljive su aktivnosti proveli i učitelji Engleskoga jezika: učiteljica A. Barković s učenicima sedmoga razreda gledala je i diskutirala o videu „Vertical forest“, a s učenicima je petoga razreda izradila stablo s prigodnim eko porukama. Učitelj S. Vukušić sa svojim je učenicima četvrtoga i osmoga razreda izradio plakat na temu čovjekova odnosa prema šumi, a učiteljica N. Bolić Starčević sa svojim je učenicima gledala i analizirala Oskarom nagrađeni film „The Man Who Planted Trees“ J. Gionoa.

Analizu motiva šume u bajkama Jacoba i Wilhelma Grimma, učenici su učiteljice Njemačkoga jezika G. Manojlović vješto povezali s obradom novoga gradiva iz gramatike dok su polaznici rimokatoličkog vjeronauka, sa svojim vjeroučiteljicama K. Radošević i M. Zoretić, dali prikaz edenskoga vrta u tehnici kolaža.

Snimanjem i analiziranjem zvukova koji dolaze iz šume kraj škole, bavili su se učenici učitelja Glazbene kulture M. Fabrisa dok su učenici učiteljice Likovne kulture M. Kukučević izradili četiri stabla od kartona i proizvoda reciklaže s porukama koje potiču na ekološku osviještenost.

Rezultate zanimljivoga istraživanja prikazali su i učenici učiteljice Povijesti D. Pavin koji su analizirali položaj i važnost mjesta šume u slavenskoj mitologiji a učenici učitelja Geografije Roberta Žagara uspoređivali su prirodno-geografske značajke Učke s prirodno-geografskim značajkama Gorske Hrvatske, Sjeverne i Južne Amerike i Europskog Sredozemlja.

Razredna je nastava Svjetski dan zaštite šuma, također, obilježila aktivno i kreativno; učenici učiteljica Područne škole Grobnik T. Šojat i S. Sveško Šafar pjevali su i slušali pjesme o šumi te su izradili PowerPoint prezentaciju o važnosti zaštite šuma i plakat s prigodnim eko porukama. Učenici prvih razreda sa svojim su učiteljicama A. Malnar, I. Manjgotić i Đ. Kunsek jedan školski sat proveli u šumi pokraj škole gdje su izrađivali likovne radove koristeći različite tehnike dok su učenici 2.a razreda, sa svojom učiteljicom J. Juretić, Dan zaštite šuma obilježili izradom likovnih radova na temu šuma, u tehnici vodenih boja. Učenici 2.b razreda sa svojom su učiteljicom N. Kanjer, na temelju pjesme „Šuma se budi“ J. Čunčić Bandov, izradili prigodne likovne radove u tehnici drvenih pastela a učenici 2.c razreda sa svojom su učiteljicom A. Miler izradili vlastitu šumu od proizvoda recikliranih starih novina i papirnatih tubi. Učenici 3.a i 3.b razreda sa svojim su učiteljicama B. Radetić Mavrinac i D. Šanko Milković gledali animirani film Lorax – zaštitnik šume i diskutirali o važnosti očuvanja šuma, a učenici 3.c razreda sa svojom su učiteljicom A. Žagar Pančić izradili slikovnicu na temu šuma pisanu, u prvome licu, iz perspektive biljke. Četvrti su razredi, također, bili vrlo kreativni: učenici 4.a razreda sa svojom su učiteljicom A. Zaharijom sat Hrvatskoga jezika proveli u šumi gdje su čitali i diskutirali o pjesmi „Pozdrav šumi“ Dragutina Tadijanovića, a učenici 4.b razreda sa svojom su učiteljicom L. Molnar Čargonja  izradili slikovnicu na temelju navedene pjesme. Učenici 4.c razreda sa svojom učiteljicom T. Perhat obradili su priču „Priroda“ Božidara Prosenjaka i izradili prigodne likovne radove na temu šuma u tehnici flomastera.

 

U navedenim je aktivnostima protekao još jedan Integrirani dan povodom Svjetskog dana zaštite šuma Osnovne škole Čavle te je naša škola spremno dočekala proljeće – vrijeme buđenja prirode.

 

Marija Blažević, školska pedagoginja pripravnica




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Maja Rendić   datum: 3. 4. 2019.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 674280
Ovaj mjesec: 2016
Ovaj tjedan: 247
Danas: 8

Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju