preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

EDUKATIVNA DJELATNOST I EDUKATIVNO-KREATIVNE RADIONICE POMORSKOG I POVIJESNOG MUZEJA HRVATSKOG PRIMORJA RIJEKA U ŠKOLSKOJ 2021./2022. GODINI

ČUDOTVORNICA Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka program je edukativno-kreativnih muzejskih radionica namijenjenih djeci i mladima od predškolskog do srednjoškolskog uzrasta.

Zahvaljujući građi izloženoj u stalnom postavu te povremenim tematskim izložbama kojima se bogatstvo fundusa približava neposrednim korisnicima muzejskih sadržaja, ali i smještaju u jednom od najljepših arhitektonskih ostvarenja s kraja 19. stoljeća, Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka danas je nezaobilazno mjesto susreta s ljepotom baštine, spoznaja o njezinoj vrijednosti te saznanja o ulozi njezinih čuvara, ali i alternativno mjesto učenja i zabave te izvor točnih, dinamičnih, aktualnih, zanimljivih podataka.

Edukacijski programi Muzeja provode se kroz programe Čudotvornice, ali i neovisno o njoj, traju cijelu školsku godinu, vezani su uz muzejski fundus te obuhvaćaju:

  1. stručno vodstvo kroz stalni postav (audio vodič Tia putuje kroz 120 godina Guvernerove palače, kratki edukativni video uradci o muzejskim predmetima i pričama)
  2. tematska predavanja uz pp prezentaciju i komparativni materijal vezana uz nastavni program, muzejsku djelatnost i muzejski fundus
  3. tematske radionice
  4. edukativne radionice u sklopu programa Spomenici pričaju
  5. radionice u dislociranim zbirkama: Muzejskoj zbirci Kastavštine i Memorijalnom centru Lipa pamti
  6. putujuće radionice u sklopu programa Čudotvornica na putu
  7. edukativno-kreativne radionice u sklopu programa Praznici u Muzeju
  8. tematske radionice-igraonice Jutro u Muzeju
  9. izvannastavnu slobodnu aktivnost – likovnu radionicu Muzejski mali atelje – MuMA
  10. izvannastavnu slobodnu aktivnost – dramsku radionicu Dramci iz Guvera
  11. radionice u sklopu manifestacija
  12. Kućna Čudotvornica – on-line edukativni programi

 

 

 

 

 

Edukativna djelatnost Muzeja i programi edukativno-kreativnih muzejskih radionica odvijaju se u skladu s trenutno važećim epidemiološkim mjerama i provode se sukladno Uputama o sprječavanju i suzbijanju epidemije virusa COVID-19.

 

1. Vodstvo kroz stalni postav uključuje teme: Guvernerova palača, Jedra Kvarnera, Kroz prozor Guvernerove palače – Riječki Gubernij i Rijeka između Austro-Ugarske i Kraljevine Italije, Tragovi vremena – Od prapovijesti do kasne antike, Rani srednji vijek, Od narodnih vladara do Marije Terezije te Domovinski rat, kao i aktualne izložbe.

Za djecu (i roditelje ili pratitelje) pripremljen je audiovodič Tia putuje kroz 120 godina Guvernerove palače koji se

koristi putem uređaja za reprodukciju i slušalica, a čini ga četrnaest točaka sa zanimljivim muzejskim pričama koje se djeci pričaju glasom djevojčice Tie.

Program upoznavanja Muzeja predstavlja se i kratkim video uradcima o muzejskim predmetima i pričama, a objavljuju se na  mrežnim stranicama Muzeja (web stranica, You Tube, Facebook, Instragram, Tik Tok).

 

2. Tematska predavanja – prilagođena su dobi polaznika, a provode se uz power point prezentaciju i uz korištenje komparativnog materijala, a povezana su s vodstvom kroz stalni muzejski postav

 

3. Tematske edukativno-kreativne radionice – sve edukativno-kreativne radionice povezane su sa sadržajem Muzeja te prilagođene dobi polaznika. U skladu su s Nacionalnim okvirnim kurikulumom za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, kurikulumima nastavnih predmeta i međupredmetnih tema programa Škola za život te Nastavnim planom i programom za osnovnu školu i Nastavnim planovima i programima za gimnazije i strukovne škole.

Maksimalan broj sudionika u jednoj grupi je 10, a propisan je Uputama o sprječavanju i suzbijanju epidemije virusa COVID 19.

Sudjelovanjem Muzeja u programima odgojno-obrazovnih ustanova učenicima se omogućuje izravan rad s povijesnim izvorima. Korištenjem različitih vrsta povijesnih izvora učenici uče analizirati i vrednovati izvore te spoznati povijesne kontekste i perspektive. Doživljavajući povijesne izvore u muzeju učenici upoznaju važnost i ulogu kulturno-povijesne baštine te ustanova koje baštinu čuvaju.

Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja glavni je čuvar i izvor zavičajne povijesti Primorsko-goranske županije. Muzejske radionice sadržajno koreliraju s programom Moja Rijeka te su dodatan izvor povezivanja međupredmetnih tema u nastavi. Metodika muzejskih radionica uključuje kombiniranje različitih domena učenja poput društva, ekonomije, znanosti i tehnologije, politike te filozofije, umjetnosti i kulture.

Zbog bogatstva muzejskog fundusa i velikog broja zbirka, Guvernerove palače kao reprezentativnog muzejskog izloška te dislociranih zbirka Muzejska zbirka Kastavštine i Memorijalni centar Lipa pamti, moguće je organizirati radionice različitih tema (sva razdoblja povijesti, umjetnost, etnologija, muzeologija, tehnika, gospodarstvo, ekonomija, vojska, politika, svakodnevni život, moda, glazba, igre i dr.)

 

Radionice za učenike osnovnih škola – u trajanju od 90 minuta:

 

RADIONICA

RAZRED

TEMA

KORELACIJA

AKTIVNOSTI

Mali arheolozi

1. - 4.

arheologija, zanimanje arheolog

povijest, likovna kultura, priroda i društvo, likovna kultura

iskopavanje predmeta, radionica, dokumentacija, crtanje

Riba ribi grize rep

1. - 4.

tradicija primorja

tjelesna i zdravstvena kultura, priroda i društvo, likovna kultura

igra ribolova, tržnice i kuhinje, crtanje

Jučer, danas, sutra

1. - 4.

odnos između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti

priroda i društvo, hrvatski jezik, povijest, likovna kultura

stvaranje lente vremena, crtanje

Kad narastem bit ću kustos

1. - 4.

muzej, zanimanje kustosa

priroda i društvo

obrada muzejskih predmeta, kategorizacija

Brodske signalne zastavice

1. - 8.

pomorska tradicija

priroda i društvo, likovna kultura

proučavanje predmeta u muzejskom postavu pomorstva, izrada, crtanje

Antičke igre

1. - 8.

antičke igre "Tri kamenčića" i "Trigon"

povijest, tjelesna i zdravstvena kultura, priroda i društvo

proučavanje povijesti i pravila igre, izrada, igranje žetonima na podlozi te lopticom

Riječka luka

1. - 8.

povijest pomorstva

priroda i društvo, povijest, geografija

izrada parobroda, igra na geografskoj karti

Karolina

4. - 8.

Karolina Belinić i Rijeka na početku 19. stoljeća

povijest, priroda i društvo, likovna kultura

igra kockom, izrada pijuna

Riječki grb

4. - 8.

povijest riječkoga grba

povijest, priroda i društvo, likovna kultura

proučavanje predmeta u muzejskom postavu, kreiranje grba

Prapovijest u našem zavičaju

4. - 8.

prapovijest, neolitik

priroda i društvo, povijest, likovna kultura

proučavanje predmeta u muzejskom postavu, izrađivanje posuda, modeliranje

Višeznačnost predmeta

5. - 8.

muzejski predmeti

priroda i društvo, povijest

stvaranje imaginarne muzejske zbirke

Glagoljica

5. - 8.

pismo glagoljica

hrvatski jezik, likovna kultura, povijest, vjeronauk

gledanje, slušanje i dodirivanje glagoljice, izrada i igranje igre memori

Kroz naš muzej

5. – 8.

muzeji

građanski odgoj i obrazovanje

rasprava o baštini i svrsi muzeja i njegovim ulogama, osmišljavanje muzejskog vodiča

Claustra

5. – 8.

Rimljani

povijest

proučavanje predmeta u muzejskom postavu, korištenje replika predmeta

 

 

Perun, Veles i Mokoš

7. - 8.

staroslavenska mitologija

hrvatski jezik, povijest, likovna kultura

rekonstruiranje mita i likova

Guvernerova palača

7. - 8.

arhitektura Guvernerove palače

povijest, hrvatski jezik

debata

                       

Moguće je dogovoriti radionicu na temu koja nije navedena u tablici, a povezana je sa sadržajem Muzeja (primjerice numizmatike, heraldike, vojne povijesti, mode i slično).

Potrebna je najava minimalno 30 dana unaprijed.

Uz prethodnu najavu, moguće je održavanje školskog nastavnog sata, koji je sadržajno povezan s muzejskim fundusom, u Muzeju. Nastavni sat planira se dogovorom između učitelja/nastavnika i muzejskog pedagoga.

 

4. Edukativne radionice u sklopu programa Spomenici pričaju dio su edukacijskog projekta Volim grad – poznam grad koji se provodi s učenicima mlađih razreda osnovne škole, a usmjeren je na upoznavanje grada Rijeke i njezine povijesti kroz bogatu spomeničku baštinu. Projekt uz power point prezentaciju uključuje aktivno sudjelovanje učenika u prepoznavanju, uspoređivanju i snalaženju u gradu nekad i danas, upoznavanje s pojmovima poput baštine, čuvara baštine, sa spomenicima i njihovim autorima…

 

5. Radionice u dislociranim zbirkama: Muzejskoj zbirci Kastavštine i Memorijalnom centru Lipa pamti - Kastav i Lipa dijele zajedničku sudbinu stradanja i gubitka civilnog stanovništva tijekom Drugoga svjetskog rata. Dvanaestorica mladića streljanih u Kastvu 1942. i paljenje sela Lipa 1944. u kojem je ubijeno 269-ero civila te povezivanje tih dviju točaka sa stalnim postavom U obrani domovine koji  u Guvernerovoj palači predstavlja tijek Domovinskog rata na prostoru Primorsko-goranske županije u kojem je poginulo 222-oje branitelja, zaokružuje temu o ratu i daje mogućnost kritičkog promišljanja o besmislu rata i vrijednosti nastojanja da se sukobi riješe mirnim putem, ali i pridonose shvaćanju važnosti sjećanja na žrtve.

Posjet Kastvu je terenski, a uključuje posjet Spomen parku Rubeši, mjestu stradanja Banov križ te bisti Lovorke Kukanić,  posjet Lipi uključuje posjet Memorijalnom centru Lipa pamti, razgled mjesta i spomenika žrtvama Kvatirkina kuća, a posjet postava U obrani domovine vezan je uz vodstvo po stalnom postavu.

 

6. Putujuće radionice u sklopu programa Čudotvornica na putu - program je dio pedagoške djelatnosti Muzeja čija je specifičnost održavanje edukativno-kreativnih radionica, povezanih sa sadržajem i fundusom Muzeja, kao i segmentima lokalne kulturno-povijesne baštine kraja u kojemu Čudotvornica na putu gostuje, izvan prostora Muzeja. Svojim radionicama Čudotvornica je dosad pridonijela obilježavanju raznih manifestacija poput Kreativne šetnice u Kostreni 2016., Kostrenskog SOLsticija 2016., Adventa u Cresu 2016., DŽEP-a, dječjeg festivala malih i minijaturnih scena Teatra OZ, u Brseču 2017. i 2018., Antičkih dana u Omišlju 2017., 2018. i 2019. te mnogih drugih.

 

Sve navedene tematske radionice (i radionice koje bismo organizirali prema dogovoru), za učenike osnovnih i srednjih škola, mogu se održati u odgojno-obrazovnim ustanovama dolaskom muzejskog pedagoga u ustanovu. Održavanje radionica mora biti provedeno u skladu s Uputama o sprječavanju i suzbijanju epidemije koronavirusa Radionica može trajati 45 ili 90 minuta u osnovnim i srednjim školama.

 

 

 

7. Edukativno-kreativne radionice u sklopu programa Praznici u Muzeju - radionice u trajanju od pet dana tijekom zimskih, proljetnih i ljetnih školskih praznika tematski su vezane uz sadržaj i djelatnost Muzeja. Održavaju se prema najavi Muzeja. Najave se mogu pratiti na internetskoj stranici Muzeja, Facebook stranici Čudotvornice te u medijima.

 

8. Tematske radionice-igraonice Jutro u Muzeju - edukativno-kreativne radionice i igraonice Jutro u muzeju održavaju se jednu subotu svaki mjesec od 9 do 13 sati. Radionice su namijenjene djeci od 4 do 10 godina. Sadržaji radionica i igraonica određeni su različitim temama kroz godinu te su povezani sa zavičajnom povijesti, legendama, starim igrama i djelatnosti Muzeja, a obuhvaćaju posjet Muzeju, kreativnu radionicu te igraonicu. Održavaju se prema najavama koje se mogu pratiti na internetskoj stranici Muzeja, Facebook stranici Čudotvornice te u medijima.

 

9. Izvannastavna slobodna aktivnost – likovna radionica Muzejski mali atelje – MuMA -  namijenjena je djeci od 5 do 11 godina. Uz vodstvo likovne pedagoginje Nine Licul polaznici neposrednim uključivanjem u likovno-umjetnički prostor nekadašnje Guvernerove palače i Čudotvornice usmjereno aktiviraju likovno

izražavanje te obogaćuju svoja znanja, sposobnosti, vještine i stavove. Sudjeluju u različitim muzejskim aktivnostima, izradi scenografije za dramsku predstavu, na državnim i međunarodnim likovnim natjecanjima, dok potkraj školske godine prezentiraju svoje radove na završnoj izložbi u prostoru Muzeja. Rad u malim grupama omogućuje individualan pristup svakom polazniku radionice. Upisi su na početku školske godine.

 

10. Izvannastavna slobodna aktivnost – dramska radionica Dramci iz Guvera - namijenjena je djeci i mladima od 8 do 18 godina. Pod vodstvom akademskog glumca Zorana Josića polaznici upoznaju osnove dramske umjetnosti, glume i drugih scenskih vještina te teoriju i praksu scenografije i kostimografije. Ovaj program

jedinstvenim čini njegova sadržajna povezanost s poviješću grada Rijeke, Primorsko-goranske županije te s djelatnošću Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka čija se građa koristi kao dramska inspiracija i scenografija. Polaznici dramske radionice krajem svake školske godine održavaju predstavu u svečanoj Mramornoj dvorani. Dramci iz Guvera djeluju od 2014. godine te su do sada igrali četiri autorske predstave, "Pričam ti priču o čaši" , "Adamićevi svjedoci", "Tajne ogledala" te "Claustra". Upisi su na početku školske godine.

 

11. Radionice u sklopu manifestacija – Čudotvornica svake godine svojim edukativno-kreativnim radionicama pridonosi obilježavanju Dana darovitih, Festivala znanosti, Dana muzeja, Noći muzeja, Edukativne muzejske akcije, Kresnikovih dana te ostalih manifestacija. Radionice u sklopu ovih manifestacija su besplatne, a održavaju se prema najavi.

 

12. Kućna Čudotvornica - on-line sadržajima poput tekstova, video uradaka, interaktivnih igara i raznih aplikacija omogućit ćemo virtualni prostor za zabavu, ali i učenje o baštini, muzeju, povijesti, društvu i drugome. Sadržaje će biti moguće koristiti kao dopunu školskom programu.

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Maja Rendić   datum: 23. 9. 2021.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 661191
Ovaj mjesec: 1687
Ovaj tjedan: 642
Danas: 110

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju