INTEGRIRANI DAN POSVEĆEN MENTALNOM ZDRAVLJU, SNAZI I OTPORNOSTI UČENIKA
OŠ Čavle, 19.11.
Važno je ne prestati postavljati pitanja / Albert Einstein/
Razredna nastava Svjetski dan znanosti za mir i razvoj obilježila je radionicama na kojima su se učenici upoznali s različitim vrstama inteligencije.
Lingvistička i glazbena inteligencija
Učenici su se na radionici najprije ukratko upoznali s pojmom i vrstama inteligencije. Uslijedilo je slušanje i prepoznavanje različitih zvukova i šumova nakon čega su učenici slušali priču koju je pratila tjeloglazba. Ponavljajući pokrete svi su zajedno sudjelovali u pričanju priče. U završnom dijelu radionice učenici su pokazali svoju kreativnost i samostalno osmislili i ispričali priču tjeloglazbom.
Tjelesno-kinestetička inteligencija
Je li im pokret omiljena vrsta aktivnosti, učenici su mogli promisliti u ovoj grupi. Igrali su humanoidnu društvenu igru sa zadatcima koji su uključivali snagu, brzinu, koordinaciju i ravnotežu. Osim što su učili surađivati u skupini, neki su se i dobro oznojili. Na posljetku su plesali na neke od svojih omiljenih pjesama s unaprijed pripremljenim koreografijama.
Logičko-matematička i prostorna inteligencija
Učenici su rješavali zadatke kojima su testirali svoje sposobnosti vezane uz korištenje brojeva, uočavanje uzročno-posljedičnih veza, logičko zaključivanje i sposobnost otkrivanja obrazaca. Neke od aktivnosti bile su sudoku, šifriranje napisanih riječi, bojanje i crtanje po kodu (brojevima), mozgalice sa šibicama, spajanje točaka istih boja bez križanja, gradnja tornjeva od kocaka… Sadržaji su bili prilagođeni dobi učenika, a vjerojajatno najzanimljiviji bio im je rad s micro:bitom. Učenici četvrtih razreda uključeni u izvannastavnu aktivnost STEMovci prethodno su programirali micro:bitove koji su ostalim učenicima služili za igru na različite načine (zadatci zbrajanja, množenja, uspoređivanja brojeva i nasumičnog odabira broja).
Prirodna, duhovna, interpersonalna i intrapersonalna inteligencija
Razvijanjem emocionalne inteligencije bolje razumijemo sebe, ali i druge. Lakše se nosimo s problemima, manje dolazi do nerazumijevanja i netolerancije. Razmišljamo i prepoznajemo u sebi i drugima što je to dobro, lijepo, pravedno i istinito. Razmišljanjem o dubokim pitanjima, tko sam i zašto postojim, nastaju vrlo kreativne ideje, razvija se mašta. Povezanost s prirodom i drugim bićima učenici su ostvarili vođenom meditacijom, fraktalnim crtežima, pantomimom i lancem dobrih želja.
Održane radionice za učenike 5. – 8. razreda
- DABAR, natjecanje u informatici i računalnom razmišljanju / Maja Rendić, učiteljica informatike
- BUDI ZVIJEZDA / Robert Žagar, učitelj geografije i Denis Pavin, učiteljica povijesti
- CRTANJE ZVUKOM / Marko Fabris, učitelj glazbene kulture i Monika Kukučević, učiteljica likovne kulture
- I MOZAK TREBA VJEŽBATI / Margerita Petrinić, učiteljica biologije i kemije i Ana Banda, učiteljica prirode i biologije
- SUDOKU / Gordana Majnarić Janeš, Ljerka Linić i Anita Štimac, učiteljice matematike
- LJUDI SU MEĐUSOBNO POVEZANI NEVIDLJIVIM SILAMA (kviz) / Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskog jezika i Mateja Goršić, školska pedagoginja
- MENTAL HEALTH CHEK – IN AND COPING SKILLS / Nikolina Bolić Starčević i Ana Barković, učiteljice engleskog jezika
- ENIGMATSKE RADIONICE / Katarina Badurina Miculinić i Romina Stanković Šubat, učiteljice hrvatskog jezika
- ŠTAFETNE IGRE SA SPORTSKIM MEMORY KARTICAMA / Bojana Kukec, učiteljica TZK-e
- MATEMATIČKE RADIONICE / prof.dr.sc. Vedrana Mikulić Crnković, prof.dr.sc. Bojan Crnković i dr.sc. Ivona Traunkar, Odjel za matematiku Sveučilišta u Rijeci
- INTERAKTIVNE RADIONICE/ LINGUE, Škola starnih jezika
- AMBASADORI ČISTOG PODZEMLJA / Ela i Dejan Blaženović, Zagrebački speleološki savez