Gradska knjižnica Čavle: Mjesec hrvatske knjige ( 16.10. 1.a; 18.10. 1.b i PŠ Grobnik te 22.10. 1.c)
Peknjica Čavjanka: Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje (21.10.)
Hakov program Vidi i klikni: Edukativna radionica iz prometnog odgoja (23.10.)
Radost čitanja priča
Ovogodišnje izdanje Mjeseca hrvatske knjige tematski je posvećeno vrijednosti pripovijedanja i kazivanja, posebno onih književnih vrsta koje pripadaju usmenoj književnosti, kao što su bajka ili legenda, a čiji se sadržaj, baš kao i oblik, nezaustavljivo mijenja dok putuje tijekom vremena ili zastaje na različitim mjestima širom svijeta.
U ovoj se godini obilježavaju i dvije značajne književne obljetnice, i to 150. obljetnica rođenja istaknute hrvatske književnice Ivane Brlić-Mažuranić, uz čije su priče odrastale brojne generacije, kao i 500. obljetnica smrti oca hrvatske književnosti Marka Marulića.
Prvašićima je pročitana priča o vuku koji mrzi čitati. On voli okus papira, a ne priče ispričane u knjigama. Voli uistinu doživljavati pustolovine, a ne o njima čitati. Nevjerojatno putovanje u Zemlju knjiga promijenilo mu je mišljenje. Kako se to dogodilo doznat ćete, ako pročitate priču!
Mnogima je pouka iz priče promijenila mišljenje, pa nestrpljivo čekaju iskaznicu s kojom će postati dio velike čitalačke obitelji.




Što radi pekar, Nevenka Videk
Pekar u pekarnici
noći cijele
mijesi tijesta
pune zdjele.
Ruka mu je
bijela, prašna,
zaprašena,
sva od brašna.
Kad na stolu
kruh poreda,
zaneseno
u njeg’ gleda.
Cijele noći
pekar radi;
iz pećnice
kruh već vadi,
da ujutro
što god više
na stolovima
zamiriše.
Djelom svojim
tad se diči:
Bit će kruha
k’o u prići.
Nedostajat ga nikom neće,
samo da se
još ispeče!
Tko kruh ne voli, neka se slobodno javi … takvog zasigurno nema, daj ne gnjavi! Prvašići su mijesili kruh kao pekari pravi i čekali da se u pećnicu peći stavi. Rumeni kruščići nestali su za tili čas, u slast!




Haki nas uči o ponašanju u prometu
Problem djece u prometu, najčešće je vezan za rizike sudjelovanja u prometu u funkciji pješaka i putnika u automobilu.
Program „Vidi i klikni“ je usvajanje praktičnih informacija, spoznaja i znanja o:
- sigurnom načinu ponašanja u prometu (u svojstvu pješaka Ili suputnika u automobilu),
- prepoznavanju karakterističnih opasnosti kojima su djeca izložena u prometu,
- korištenju nogostupa,
- sigurnom prelasku ceste (propisnom i pravilnom prelaženju korištenjem pješačkih prijelaza, rizicima prelaska ceste između parkiranih automobila…),
- prolasku raskrižjem,
- prepoznavanju znakova koje u prometu daju vozači automobila (pokazivači smjera),
- uspostavi vizualnog kontakta / komunikacije pješak – vozač,
- propisnom, pravilnom i sigurnom ulasku u vozilo te sjedenju i korištenju sigurnosnih pojaseva u automobili
- rizicima zbog nepropisnog i nepravilnog sjedenja i nekorištenja sigurnosnih pojaseva
Ideja programa je učenje kroz činjenje.
Održivost ovoga programa sadržano je u činjenici da djeca stječu znanja i iskustva za buduće sigurno sudjelovanje u prometu i utječu pozitivno na eventualna pogrešna ponašanja njihovih roditelja.
Sadržaj modula:
Djeca kao pješaci
- pravilno korištenje nogostupa (simulacija hodanja nogostupom)
- upoznavanje prometnih znakova
- prelazak ceste
- rizici neodgovornog ili nesmotrenog prelaženja ceste
- pravilno prelaženje ceste korištenjem pješačkih prijelaza
- simulacija prelaska
- prolazak raskrižjem
- propisno prelaženje (pojedinačno, u koloni)
- poznavanje prometnih svjetala (simulacija prelaska)
- vizualni kontakt i komunikacija s vozačem
- rizici prelaska ceste između parkiranih automobila – vidno polje, crta vidljivosti, uočljivost od strane vozača (simulacija s automobilima za napuhavanje i elektroautomobilom)
Djeca kao putnici u automobilu
- propisno i pravilno ulaženje u automobil i sjedenje
- korištenje sigurnosnih pojaseva u automobilu na prednjim i stražnjim sjedalima (simulacija u elektroautomobilu)
- rizici zbog nepropisnog i nepravilnog sjedenja i nekorištenja sigurnosnih pojaseva
- simulacija sjedenja u automobilu i posljedica neupotrebe sigurnosnih pojaseva u slučaju naglog kočenja (korištenjem lutke koja je nevezana i udara u armaturu automobila)
Poznavanje prometnih propisa, sigurnosnih pravila i odgovorno ponašanje na cesti od vitalnog su značaja za velike i male sudionike u prometu. Za uspomenu na susret i radionicu prvašići su dobili edukativnu slikovnicu – bojanku o ponašanju u prometu te magnet s likom Haka.


Đeni Kunsek, učiteljica RN-e