2022-01-14 10:53:40

MOJ TATA KOBASICA

Mediji i kultura

Moj tata kobasica/ Mijn vader is een saucisse

 

Art-kino posvećuje posebnu pažnju razvoju filmske kulture i edukaciji djece i mladih na polju filmske kulture. Projekt koji provodi Art-kino nastao je 2009. godine u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom, Odjelom gradske uprave za odgoj i školstvo te Odjelom gradske uprave za kulturu Grada Rijeke.

 Pri planiranju Godišnjeg izvedbenog kurikuluma za nastavni predmet Hrvatski jezik važno mjesto zauzima ostvarenje ishoda OŠ HJ C.5.3./C.7.3. koji uključuje posjet kulturnim događajima u fizičkome i virtualnome okružju. Navedeni ishod se ne vrednuje, ali je važno da se svaki učenik uključi, aktivira stečeno znanje i kompetencije u smislu neposrednoga i iskustvenoga učenja. Svaki odlazak u kino i gledanje kvalitetnog filma doprinosi stvaranju mlade filmske publike. Ishodom iz Kurikuluma potiče se osobni razvoj učenika te aktivno uključivanje učenika u kulturni i društveni život zajednice. 

 Učenici sedmog razreda pogledali su obiteljsku komediju Moj tata kobasica redatelja Anouka Fortuniera u kojoj glavne uloge igraju Johan Heldenbergh, Serge-Henri Valcke, Hilde De Baerdemaeker. S obzirom na epidemiološke preporuke učenici su pogledali film u fizičkom okružju i doživjeli film na pravi način. Upoznali su neobičnu višečlanu obitelj koja svoj život usklađuje s vremenom u kojem živi. Otac je bankar, ali to ne želi više biti, majka je uspješna poduzetnica koja zaključuje milijunske poslove, starija sestra brine o svome izgledu, brat je opterećen katastrofama koje bi se mogle dogoditi svijetu. Lik koji je posebno oduševio mladu publiku je lik djevojčice Zoe koja teško proživljava predpubertetsko doba, školska zadirkivanja i izrugivanja, ali istovremeno postaje ocu bezuvjetna podrška u njegovu naumu da posao bankara zamijeni glumačkim pozivom. Odnosi u obitelji, ozbiljne životne teme, užurbanost današnjeg života dovodi obitelj u različite pa čak i duhovite situacije. Zoe traži svoje mjesto pod suncem, razumijevanje i prihvaćanje.

Razumijevanje i potpora obitelji je ono bez čega pojedinac teže može ostvariti svoje snove i upravo je to poruka koju šalje film. Tijek filmske radnje zaustavlja se ubacivanjem animiranih dijelova, tj. crteža djevojčice Zoe kojima opisuje obitelj, prikazuje svoje psihičko stanje, ocjenjuje postupke pojedinih članova te iznosi osobni stav o problemima u obitelji.

Kako bi učenici bili pripremljeni za gledanje filma, prije odlaska u kino pogledali su kratku najavu i pročitali osnovne podatke o filmu. Nakon gledanja ispunili su anketu kojom su ocijenili film te procijenili njegovu primjenjivost u nastavi. Razgovaralo se o filmu, iznosili su se dojmovi, izdvajali najvažniji/ najzahtjevniji/najzabavniji/ najduhovitiji trenutci filma. Na Padlet ploči učenici su objavili svoje dojmove, komentirali postupke likova te istaknuli poruku filma. Za bolji pregled sadržaja padlet ploče odaberite prikaz preko cijelog ekrana (gore desno).

 

Made with Padlet

Nakon duže stanke učenici su imali priliku biti u kinodvorani, uživati u velikom platnu. Odlazak u Art-kino zasigurno je dobar i kvalitetan potez jer je poučavanje zanimljivije, odvija se u sasvim drukčijem okruženju, a učenici se upravo na taj način osposobljavaju za kvalitetniju komunikaciju s medijima, pripremaju se za bolju recepciju filma i vrednovanje filmskih ostvarenja.

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"