2021-11-08 11:18:21

IZVANNASTAVNA AKTIVNOST UČITI KAKO UČITI

 

Od ove školske godine provodimo izvannastavnu aktivnost koja učenike priprema za najvažniju aktivnost u njihovu školovanju i budućem radu: usvajanje tehnike učenja. Učenje je pomno planirana aktivnost koja mora slijediti zakonitosti funkcioniranja našega mozga kako bi se odvijala uspješno. Iako je naš mozak programiran za učenje, obilje informacija i novih medija iziskuju da savladamo tehnike učenja primjerene današnjem informacijskom okruženju.
Neprekidno stjecanje novih znanja postaje našom svakodnevicom. Prvo smo uključeni u obvezni obrazovni sustav, potom biramo daljnje školovanje ili rad i u oba slučaja pred nama su testovi, ispiti, poslovno usavršavanje, promjene zanimanja i potreba učenja novog i novog. Stoga je važno pripremiti se za neprekidno učenje, a da bismo to mogli činiti bez odviše stresa, koji usporava ili onemogućuje naše učenje, bitno je znati kako učiti.

Kroz 22 sata učenici prolaze kroz sljedeće teme:

  • upoznavanje s osnovnim procesima u našem mozgu prilikom učenja -  2 školska sata
  • rad na pregledu nastavne jedinice - lekcija u udžbeniku - 2 školska  sata
  • prvo čitanje i bilježenje; izrada prve umne mape - 2 školska sata
  • drugo čitanje; aktivno čitanje, razumijevanje, izrada druge umne mape - 2 školska sata
  • mnemotehnike: vezano pamćenje, broj - oblik, kartice - sjećalice, akronimi, klin metoda - 4 sata
  • treće čitanje i učenje - 2 sata
  • planiranje učenja i postavljanje ciljeva - 4 sata
  • evaluacija - 2 sata

 

Nakon savladavanja navedenih tehnika učenici će moći:
svjesno usmjeravati pažnju, probuditi znatiželju za gradivo koje im nije zanimljivo i spriječiti odugovlačenje;
uspješnije čitati (aktivno čitanje), a svrha je bolje razumjeti gradivo i lakše ga upamtiti;
pripremiti se za asocijativno učenje (jedino učenje primjereno našem mozgu) što uključuje izradu umnih mapa i odgovara načinu funkcioniranja našeg mozga;
pohraniti informacije i pamtiti korištenjem metoda koje učenje čine jednostavnim i zabavnim – mnemotehnike;
primijeniti usvojene informacije i planirati vrijeme za učenje.

Voditeljica: Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž.

 

 


Osnovna škola "Čavle"