2021-03-04 10:39:05

IZ UČIONICA

Kultura i mediji

Clickbait ili klikolovka

Clickbait ili klikolovke članci su vijesti koje su objavljene na internetu. Naslovi su zanimljivi i privlače pozornost i pozivaju na klikanje. Nakon otvaranja pojedinih naslova čitatelji ostaju zbunjeni ili razočarani jer sadržaj nije u skladu s njihovim očekivanjima. Osjećaju se i prevareno. Klikolovke su primamljive zbog dobro osmišljenog naslova ili teksta koji pozivaju da se otvori određeni tekst. Mogu se uočiti naslovi kao: Vjerovali ili ne, Nećete vjerovati što se dogodilo, Prijavi se i osvoji nagradu…,Dijabetičari u šoku: pojela ovo i u 6 dana izgubila 23 kilograma, Usisava i briše u jednom potezu! Isprobaj!, Kad probaš ovaj proizvod, više nikada nećeš morati vježbati…

Nakon razgovora o klikolovkama i o tome kako ih prepoznati (odgovaraju li na novinarska pitanja, zna li se tko je autor objave, radi li se o reklami nekog proizvoda, ima li članak autora, ima li sadržaj smisao, kako se čovjek osjeća nakon otvaranja članka, vijesti itd. ), učenici 6.a osmislili su svoje klikolovke. Kao motivacija za izradu klikolovki poslužio im je tekst Ljubav da se smrzneš Tomislava Barana. Nakon interpretacije teksta učenici su sastavili naslove, neki su dodavali nadnaslove i podnaslove te umetali fotografije kako bi privukli što više čitatelja na čitanje teksta. Za učenike je to bio izazov i drukčiji način izražavanja kreativnosti.

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika

 

Učeničke radove pogledajte klikom na "opširnije."

Adrien Ban, 6.a

Ema Maršanić, 6.a

Frana Pervan, 6.a

Nina Štimac, 6.a


Osnovna škola "Čavle"