2013-11-03 18:38:54

UZ MJESEC HRVATSKE KNJIGE 2013.

 

Čitamo književne i neknjiževne tekstove

„…čitanje književnih i neknjiževnih tekstova pomaže u razvijanju komunikacijskih vještina, povećava se fond riječi i omogućava se lakše snalaženje u tekstovima…“

 

 

      Da bismo se osposobili za jezičnu komunikaciju za cijeli život, moramo znati čitati. Ako ovladamo čitanjem, lakše ćemo učiti ono što nam nude ostali nastavni predmeti. Čitanje neknjiževnih tekstova razvija kulturu čitanja, uvažavaju se različiti tipovi čitatelja te se povezuje nastava sa životnim potrebama.

 

     Kako čitati književne tekstove, ali isto tako i neknjiževne, naučili su učenici 5.a, b i c koji su povodom Mjeseca hrvatske knjige  2013. uz pomoć knjižničarke Jasenke Kovačić, posegnuli za različitim tekstovima iz različitih izvora. Čitali su se ulomci iz književnih djela ( Sanja Pilić, Matko Marušić…), listali su se časopisi za mlade ( Modra lasta i Zrno), tumačila se Konvencija o pravima djeteta,  tražila su se značenja nepoznatih riječi i stručnih termina (rječnici) i  proučavali tekstovi o medijima (udžbenici, časopisi, stručna literartura). Nakon čitanja tekstova i pripreme unutar grupa prema unaprijed postavljenim zadacima, predstavnik svake grupe izvijestio je ostale učenike o osobitostima tekstova koje su čitali i proučavali.

 

      Na kraju druženja u školskoj knjižnici, zaključeno je da čitanje književnih i neknjiževnih tekstova pomaže  razvijanju komunikacijskih vještina, povećava se fond riječi i omogućava se lakše snalaženje u tekstovima koje učenici susreću tijekom obrazovanja.

 

Čitanje je najbolje učenje.

A.S.Puškin

Dolores Maršanić učiteljica hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"