2013-04-11 22:58:58

Centar za ranu intervenciju OKOlonaOKOlo, Rijeka

 Projekt MOJ POSEBNI PRIJATELJ za učenike 4.a,b i c razreda

U utorak, 9. travnja 2013., u 4. a,b i c razredu, realizirana  je prva od četiri radionice projekta Moj posebni prijatelj.

Projekt  Moj posebni prijatelj je namijenjen djeci i učiteljima osnovnih škola s ciljem poticanja tolerancije prema djeci s poteškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te poticanja procesa edukacijske integracije djece s poteškoćama u razvoju.

Rad je organiziran kroz osmišljen ciklus radionica za svaku skupinu djece (razred)  te poseban ciklus radionica za grupu učitelja. Kroz edukativno-iskustvene sadržaje učenici će se educirati i upoznati sa funkcioniranjem djece s različitim poteškoćama s ciljem razvijanja empatije i formiranja pozitivnih stavova prema osobama s posebnim potrebama.

Poseban ciklus radionica osmišljen je i za učitelje kako bi im se pružilo dodatno znanje i vještine u razvijanju empatije i pozitivnih stavova učenika prema učenicima  s poteškoćama u razvoju.

Ciljevi projekta:

- dugoročni cilj: razvijanje tolerancije, empatije i pozitivnih stavova prema osobama s poteškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom

- kratkoročni ciljeviu školskoj godini 2012./2013. educirati učenike trećih i četvrtih razreda u tri osnovne škole u Primorsko- goranskoj županiji (OŠ Čavle, OŠ Nikola Tesla i OŠ Brajda) o:   

  • načinu na koji funkcioniraju osobe s posebnim potrebama i što znači imati specifične teškoće u razvoju,
  • povećati mogućnost uključivanja djece s teškoćama u razvoju u svakodnevne aktivnosti učenika kroz smanjivanje percepcije socijalne distance,  
  • educirati učitelje razredne nastave trećih i četvrtih razreda               o primjerenim načinima rada i aktivnostima kojima mogu       kod djece poticati empatiju i prosocijalno ponašanje prema osobama s posebnim potrebama te tako utjecati na oblikovanje dječjih pozitivnih stavova prema djeci s           teškoćama u razvoju.

Glavni cilj prve radionice bio je upoznavanje djece s terminima koji se upotrebljavaju za osobe s posebnim potrebama te potaknuti razgovor o invalidnosti, osobnim iskustvima učenika kada je riječ o osobama s posebnim potrebama, strahovima i mogućoj nelagodi pri takvim susretima…

  

Na radionici su provedene slijedeće aktivnosti :

  • ispunjavanje upitnika (Stavovi prema osobama s posebnim potrebama/Upitnik socijalne distance),
  • uvodno upoznavanje (vježba Priča o mom imenu)
  • vježba – Tko je dijete s posebnim potrebama,
  • diskusija i razmjena ideja.

Učenici su pozitivno reagirali na teme koje su se otvarale tijekom radionice i veoma aktivno sudjelovali u vježbama i diskusiji.

U slijedećim tjednima planirana su još tri susreta na kojima će učenici četvrtih razreda Osnovne škole Čavle imati priliku doživljavati svijet oko sebe na drugačiji način, razvijati razumijevanje i empatiju za osobe s posebnim potrebama te njegovati osjećaj za suradnju i pomaganje.

 

                     Voditeljica radionice: Dubravka Veršić, prof. psihologije


Osnovna škola "Čavle"