2024-05-19 09:21:39

MEDIJI I JA: TRENING ŽIVOTNIH VJEŠTINA

BITI MEDIJSKI SUPERJUNAK

 

Tijekom školske godine 2023./2024. učenici sedmoga razreda uspješno su sudjelovali u realizaciji ciljeva projekta Trening životnih vještina. Program se provodio na satu razredne zajednice i u sklopu redovne nastave na način da su se povezali sadržaji kurikuluma za nastavni predmet i sadržaji radionica.

Razmišljajući o projektu, koji je sastavni dio programa, polaznici medijske grupe Mediji i ja odlučili su svoje znanje i stečene vještine medijske pismenosti podijeliti s učenicima 4. razreda. Odabrana je tema prve radionice Crveni karton medijima (Nasilje i mediji). Cilj radionice bio je osvijestiti učenike kako mediji imaju veliki utjecaj na mlade te podučiti ih kako se oduprijeti sve većem i jačem pritisku medija. Na predavanju je bila Lana Glad, 7.b, polaznica medijske grupe, koja je zabilježila:⹂ Predavačice su izlaganje započele tehnikama disanja kako bi predavanje prošlo što bolje i smirenije. Objasnile su pojam medija i navele vrste medija. Istaknule su važnost utjecaja reklama i kako se oduprijeti reklamama. Kao loš primjer reklame navele su reklamiranje alkoholnih pića u kojem se pijenje predstavlja kao prikladno i prikladno ponašanje. Uz reklame posebno su istaknule utjecaj idola, problem učestaloga nasilja putem interneta te dobre i loše strane medija. Učenici su dobili samoljepljive papiriće na koje su zabilježili primjer nasilja koji su vidjeli u proteklih sedam dana (filmovi, reklame, videoigrice…). Nakon što su učenici zapisali svoje primjere, svaki je učenik komentirao svoj zapis. Zaključeno je da ima nasilnih sadržaja koji mogu biti zabavni, smiješni s ciljem da privuku što više mladih, da se promovira ležeran stav prema nasilju te da nasilno ponašanje ne vodi posljedicama. Na kraju predavanja učenice su dale nekoliko korisnih savjeta o tome kako se oduprijeti nasilju na internetu i kreativan zadatak koji je tematski vezan uz temu cjelogodišnjeg školskog projekta Superjunaci. Učenici su za sljedeći sat trebali osmisliti svog superjunaka koji bi ih mogao zaštititi od nasilja u medijima.“

Dolores Maršanić, učiteljice hrvatskoga jezika

 

Tijekom predavanja u 4. razredu

MEDIJSKI SUPERJUNACI


Osnovna škola "Čavle"