2022-11-28 14:03:30

IZVANNASTAVNA AKTIVNOST UČITI KAKO UČITI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Započeli smo prošle školske godine, a ove nastavljamo i produbljujemo i proširujemo teme.

Tehnike učenja ove smo godine podijelili u sljedeće cjeline:

  • Priprema gradiva za „ulazak u glavu“
  • Faze učenja i primjena tehnika u svakoj fazi: aktivno učenje, utvrđivanje i ponavljanje.
  • Planiranje
  • Pažnja i fokus
  • Brže čitanje

Učenje je proces što znači da se događa u određenom vremenu. Vrlo je važno znati KAKO učiti. Ustaljeno je mišljenje kako je prvi korak pri učenju čitanje teksta iz udžbenika, pa iznova i iznova i tako dok ne upamtimo. Nema veće uvrede za mozak nego takav način „učenja“ jer je to zapravo bubanje, bez korištenja puno resursa koje naš mozak ima na raspolaganju. Čak pomislimo da znamo to gradivo i onda se to zove iluzija znanja jer često ne razumijemo ono što smo naštrebali. Zato je prvi korak priprema gradiva koje namjeravamo učiti.

Utvrđivanje i ponavljanje su dvije različite faze učenja pri kojima primjenjujemo razne metode učenja i nikako ih ne smijemo preskočiti, a bez planiranja nema niti uspjeha u procesu učenja.

Pažnja i fokus su toliko važni da bez njih sve pada u vodu. Ukoliko ne vladamo našom pažnjom, nećemo moći biti koncentrirani, a bez koncentracije i fokusa (koncentracija samo na jednu stvar kroz barem pola sata) nećemo niti moći aktivno učiti.

Brže čitanje pomaže nam pri savladavanju i gradiva, ali i lektire. Ukoliko vam se događa da lektiru čitate mjesec dana, čitanje je neučinkovito i bezrazložno sporo. Učimo metode ubrzavanja čitanja, a samim tim i bolje razumijevanje i pamćenje pročitanog.

Voditeljica: Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž. i trenerica brzog čitanja


Osnovna škola "Čavle"