2020-10-04 18:57:33

PRIMJERI DOBRE PRAKSE 2020.

Stručni skup učitelja tehničke kulture, Sisak

U organizaciji Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture (HSPTK) održan je stručni skup učitelja tehničke kulture Primjeri dobre prakse 2020., 26. i 27. rujna  u Sisku.

Teme stručnog skupa: 1. Iznošenje primjera dobre prakse u tehničkoj kulturi, izvannastavnim aktivnostima i predstavljanje radova pedagoga tehničke kulture (pomagala, učila…)


S obzirom na situaciju izazvanu virusom COVID-19, stručni skup  Primjeri dobre prakse održao u skladu s epidemiološkim mjerama. Broj sudionika na radionicama je ograničen uz poštivanje razmaka u prostoriji. Pozvani su samo učitelji prijavljeni za predstavljanje primjera dobre prakse. Predavači su imali mogućnost izabrati žele li prezentirati rad online uz mogućnost interakcije s predavačem i drugim sudionicima predavanja. Preko platforme Microsoft Teams.
 Ostali sudionici prijavili su se i online pratili predstavljanje primjera dobre prakse.

Ovo je prilika da se održi predavanje i predstavljanje nekog segmenta rada u tehničkoj kulturi ili izvannastavnim aktivnostima koji je dobro podijeliti i sa ostalim kolegama.

 Na skupu je sudjelovao veći broj predavača, a među njima i učiteljica tehničke kulture OŠ Čavle, Mira Reljac, koja je online predstavila projekt Čuvanje i iskorištavanje vode kao dio projekta Snaga i moć vode otkrile su nam…realiziran na nivou škole, a posvećen Danu voda.

Cilj projekta Čuvanje i iskorištavanje vode  bio je  izrada praktičnog rada na radionici, razvijanje kreativnog mišljenja kod djece, dijeljenje iskustava i unapređivanje rada…
U projekt su uključeni učenici od 5. do 8. razreda.

Tijekom dužeg vremenskog perioda, u korelaciji s matematikom i fizikom, istraživanjem i timskim radom projekt je u potpunosti realiziran.

Istraživanje smo proveli proučavajući grobničke šterne (bunare), Gašparov mlin i hidroelektranu na Riječini, informacije na Internetu, gradivo tehničke kulture.

Za nastavak kliknite na "opširnije".

Rezultat radionica:
- izrada bunara ( 5., 6. razred)
- pomoću priložene tehničke dokumentacije učenici su izradIli  maketu bunara od papira i balze, a svojim idejama unaprijedili su rad

-izrada modela  hidroelektrane ( 7., 8. razred)
-učenici su, istražujući princip rada hidroelektrane, sastavili model hidroelektrane od dijelova koji su pronašli u kabinetu za tehničku kulturu.


Slika prikazuje prijenos okretaja s vratila na veću remenicu, remenskim prijenosom na manju koja je pokretala rotor istosmjernog generatora koji je proizveo struju.

Prikaz modela hidroelekrane.

Provjera funkcionalnosti modela hidroelektrane: - voda iz slavine je potekla na vodenični kotač (turbinu), gibanje se prenosilo na rotor generatora i LED dioda je svijetlila. Uspjeli smo!!!

Svim sudionicima, a posebno kolegama koji su prikazali primjer dobre prakse i izložili rad zahvalio se predsjednik Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture Mato Šimunović.

Mira Reljac, učiteljica TK-e


Osnovna škola "Čavle"