2019-03-22 12:14:46

UČKA NAS UČI

UOČI 21. OŽUJKA - DANA ŠUMA

 

Terenska nastava, čiji su ciljevi u potpunosti i sa zadovoljstvom ostvareni, pretvorila se u neočekivani avanturistički pothvat na obroncima Učke.

 

Na vidikovcu

 

„Kroz svaku šetnju prirodom čovjek dobiva više nego je tražio“, rekao je jednom John Muir, također poznat kao „Ivan od planina“ i „otac nacionalnih parkova“. To u potpunosti potvrđuje i terenska nastava interesne skupine učenika 5.- 8. razreda održana 12. ožujka na Učki. Planirali smo određene aktivnosti kako bismo rezultate rada uvrstili u program integriranog dana povodom Svjetskog dana šuma, no ujedno smo doživjeli i neočekivani avanturistički pothvat. Naime, zbog poledice na predviđenoj ruti vodiči su nas proveli jednim od najatraktivnijih lokaliteta Parka prirode Učka - kanjonom Vele drage. Svladavši zahtjevniju poučnu stazu, sretno smo stigli do podnožja kamenih tornjeva i do samog dna Vele drage. U pratnji učenika bile su učiteljice Anita Štimac, Margerita Petrinić, Denis Pavin, Katarina Badurina Miculinić i učitelj Robert Žagar, a svatko je za učenike pripremio određene zadatke.

 

Po šumi širom bez staze, puta... jedna ekipa s užitkom luta!

Članovi medijske skupine svojim su kamerama sve marljivo dokumentirali, ali primarni cilj bio je iskoristiti poetski ugođaj prekrasnoga krajolika. Izrazili su svoju kreativnost čitajući poeziju te stvarajući fotografije prema motivima odabranih lirskih pjesama. Ovdje moramo napomenuti da se 21. ožujka osim Dana šuma obilježava i Svjetski dan poezije. Od prikupljenoga materijala članovi skupine montirat će film koji će prikazati u sklopu stvaralačke radionice na integriranome danu.

 

Šuma u poeziji... poezija u šumi!

Učenici koji pohađaju dodatnu nastvu iz geografije bili su podijeljeni u skupine. Kartografi s kartama i kompasima bili su zaduženi za orijentaciju u prostoru. Meteorolozi su vršili mjerenja vremenskih elemenata (temperatura, naoblaka tijekom terenske nastave i sl.) Botaničari (biogeografi) su prikupljali i prepoznavali uzorke biljnih vrsta. Skupina planinara bila je zadužena za proučavanje planinarskih markacija te njihov značaj. Skupina geologa je proučavala fosile, a skupina geoinformatičara je sve pratila multimedijalnim sredstvima (aplikacijama na mobilnim telefonima). Sve su skupine na zadnjoj točki povezale prikupljeno znanje s ključnim pojmom - šumom.

 

U stilu milenijske fotografije

 

Poslušajmo vodiče!

Kemičari su na terenu planirali uzeti uzorke tla i vode kako bi u laboratoriju napravili kemijsku analizu, ali uspjeli su uzorkovati samo tlo jer na ni na kakvu vodu nisu naišli. Kemijska analiza tla i vode u šumi može pokazati stanje okoliša, razinu zagađenja, a time će se podrobnije baviti na radionici u školi.

Matematičari su izvršili  mjerenja koja će poslužiti za izračunavanje visine stabala primjenjujući pritom sličnost trokuta te za izračunavanje obujma stabala. Mjerili su također visinu i duljinu tunela te vrijeme potrebno za prolaz kroz tunel kako bi izračunali prosječnu brzinu kretanja. U šetnji su naišli na spremnik za vodu oblika kvadra. Izmjerili su njegove dimenzije kako bi izračunali koliko vode može zaprimiti.

 

Matematičari u akciji

Povjesničari su se bavili poveznicama slavenske mitologije i toponimije na Učki i mjestima podno nje, a svi smo zajedno zahvalili gromovniku Perunu što nas je na ovaj dan poštedio svojih munja i omogućio nam da nastavu izvedemo ovako uspješno.

 

Katarina Badurina Miculinić, učiteljica Hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"