2019-02-19 10:51:46

PREDSTAVA KAKO TI JE KOD KUĆE?

 

Priče iz knjige Kod kuće je najgore prikazane u predstavi Kako ti je kod kuće? Polaznici su sami izabrali jer su im u današnjim uvjetima života suvremene obitelji bile najzanimljivije i najsmješnije. One su im ujedno bile poticaj za improvizacije u kojima imaju uloge svih aktera obiteljskih odnosa - od najmlađih do najstarijih čime su izrazili i projicirali sebe u njima.

( ulomak iz dopisa za škole )

 

Knjiga Kod kuće je najgore Ephraima Kishona pojavila se 1982. godine i postigla je veliki uspjeh te je i danas dobro prihvaćena među mladima. Upravo su humoreske iz navedene knjige inspirirale Malikovce da na pozornici Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku odglume likove koje su sami izabrali i odigraju scene koje su im bile najbliže i najsmješnije. Mladi glumci predstavili su se gledateljima, među kojima su bili učenici 8.b OŠ Čavle, odličnom uigranošću, jednostavnom i domišljatom scenografijom. Predstava prikazuje niz duhovitih obiteljskih priča, a Malikovci vrlo uspješno utjelovljuju različite likove. Oni su bebe, majke, očevi, susjedi, prijatelji, dakle likovi koje susreću u svakodnevnom životu. Svaka priča počinje od obitelji, od zajednice koja zauzima važno mjesto na ljestvici životnih vrijednosti, stoga Malikovci šalju vrlo jasnu poruku da je obitelj važna jer predstavlja sigurnost i  životno zadovoljstvo.

 

Igra plavim jastucima

 

Osmašima se predstava svidjela. Nakon predstave neki su izjavili da im je drago što su prije čitali knjigu dok su pojedini učenici zaključili da bi gledanje predstave mogla biti i dobra motivacija za čitanje. Prije predstave interpretirana je Kishonova humoreska u čitanci Radosti obiteljskoga prijevoza što je ujedno bio i motivacijski sat lektire. Uslijedila su dva sata lektire na kojima se razgovaralo o djelu na temelju bilješki koje su učenici vodili tijekom čitanja. Na satu jezičnog izražavanja učenici su učili kako napisati kritički prikaz. Kako su već dobro poznavali zadano djelo, napisati dobar prikaz nije bio problem. I na kraju, predstava u HKD-u. U svojim kritičkim prikazima dotakli su se se scene i glazbe. Pohvalili su scenografiju, igru plavim jastucima, glazbene dionice, kostimografiju, odabir humoreski, pristup temi.

Učenicima se dopadaju navedeni oblici rada jer, smatraju, da su stečena znanja i iskustva trajnija od onih uobičajenih pristupa lektiri. Nazorovu Vodu (HNK Ivana pl. Zajca) i Kishonove humoreske (Kazališna radionica Malik) ističu kao dvije lektire koje će pamtiti jer su obje doživjeli i kroz kazališnu predstavu. Dakle, povezati čitanje, pisanje, gledanje i slušanje definitivno utječe na bolju percepciju djela i na motivaciju za čitanje što je i osnovni cilj Nacionalne strategije poticanja čitanja iz 2017.

Nakon izvedbe organiziran je razgovor glumaca s publikom te s dijelom autorskog tima. Režiju i adaptaciju teksta potpisuje Denis Kirinčić, scenografiju  Ana Tomić i Marino Krstačić-Furić. Kostime je osmislila  Tajči Čekada, glazbu Josip Maršić, rasvjetu je dizajnirao Fran Vizintin, operater zvuka Ivan Linardić. U predstavi glume: Valentina Ban, Sara Bunić, Mia Burić, Petar Dumenčić, Ivana Flego, Deni Fumić, Dominik Ilić, Nika Rončević, Mare Šimić, Ivan Ušljebrka. Predstavu su podržali Ministarstvo kulture RH, Grad Rijeka te Primorsko-goranska županija.

 

 

Razgovor s glumcima polaznicima kazališne skupine Malik, među kojima su i nekadašnje učenice OŠ Čavle

 

 Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"