preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

PROJEKTI U OŠ ČAVLE: UZ ČITANJE RIJEČI RASTU

Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading

 

Kako potaknuti učenike na čitanje?

Vjerujem da se učitelji, naročito u višim razredima osnovne škole, susreću s problemom nečitanja zadane lektire ili djela po vlastitom izboru. Današnjim generacijama sadržaj mora biti zanimljiv i privlačan, stoga u svom radu nastojimo svaku lektiru obraditi različito. Uvođenjem motivacijskog sata na početku mjeseca, uočeno je da je čitanost lektire veća te da se pojedinci, koji nisu pokazivali interes za lektirna djela, češće uključuju i žele sudjelovati u aktivnostima. Jedini uvjet je - pročitati zadano lektirno djelo.

Osim sata lektire, sata književnosti, dobro je učenike uključiti u aktivnosti koje predlaže Gradska knjižnica Rijeka ili Mjesna knjižnica Čavle. U vrijeme prije pandemije sat lektire bi često bio održan u školskoj knjižnici. Bilo je situacija da se o zadanom djelu razgovaralo u riječkim kazalištima, Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca ili u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, gdje bi se izvodile predstave prema književnim predlošcima, što je bio slučaj s pripovijetkom Voda Vladimira Nazora i alegorijskim djelom Galeb Jonathan Livingston Richarda Bacha.

Na kraju nastavne godine nastoji se napraviti zanimljiv popis knjiga (slobodan izbor) i ponuditi učenicima. Povratna informacija o svakoj pročitanoj knjizi je dobrodošla.

U obradi književnih djela za cjelovito čitanje nudi se niz kreativnih aktivnosti koje privlače učenike i potiču ih na čitanje:

  • izrada umne mape
  • kartice s pojmovima iz djela
  • strip
  • scenografija za odabrane dijelove
  • intervju s piscem
  • priprema materijala za razredni pano 
  • nagradna igra
  • kviz
  • dramatizacija teksta
  • stvaralačko prepričavanje
  • izrada videomamca
  • crtanje naslovnice
  • pisanje podsjetnika za javno izlaganje
  • povezivanje djela s medijskim sadržajem ( kazališna predstava, igrani, animirani ili dokumentarni film)

 Uključivanje u navedeni projekt također je dobra motivacija za poticanje čitanja, stoga je za potrebe projekta Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading , u koji su uključeni učenici 6. i 8. razreda, izrađena prezentacija u digitalnom alatu Sway koja daje pregled provedenih aktivnosti tijekom 1. polugodišta.

Poveznica: https://sway.office.com/f43EbgD7TT5EjAef?ref=Link

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Maja Rendić   datum: 27. 1. 2021.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 657247
Ovaj mjesec: 2968
Ovaj tjedan: 798
Danas: 1

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju