preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

KINO U ŠKOLI

Kultura i mediji

Priče iz davnine u 21. stoljeću

 

Art-kino je javna ustanova Grada Rijeke koja promiče važnost filmske umjetnosti i kulture, organizira radionice i programe za sve dječje uzraste Škola u kinu, edukacije za učitelje i nastavnike te surađuje s različitim filmskim ustanovama, savezima i filmskim mrežama koje djeluju unutar područja Republike Hrvatske i izvan nje. Projekt Škola u kinu nastao je 2009. godine u suradnji s Hrvatskim filmskih savezom, Odjelom gradske uprave za odgoj i školstvo te Odjelom gradske uprave za kulturu Grada Rijeke.

 

Uobičajeno je da se svake godine organizira odlazak u Art-kino Rijeka kako bi se pogledali filmovi pomno odabrani za svaki uzrast. No, korona je zatvorila vrata omiljenom kinu, stoga su djelatnici Ustanove ponudili program filmova koji se može pogledati i u prostoru škole. Boraviti u kinodvorani, imati pred sobom veliko filmsko platno, poseban je ugođaj koji ne može pružiti niti jedan drugi prostor. Kako učenici ne bi bili ukraćeni kvalitetnim filmskim odabirom, odlučili smo odabrane filmove pogledati u školi. Jedini uvjeti za projekciju su: dobar projekt, jaka internetska veza i veće projekcijsko platno.

Virtualni odlazak u kino započeo je odabirom filmova za školsku godinu 2020./2021. Među brojnim primamljivim naslovima, svoje mjesto našli su animirani filmovi snimljeni prema književnom predlošku Priče iz davnine u produkciji Bulaja naklada, Moje čarobne misli. Voditeljica projekta Helena Bulaja interpretirala je odabrane bajke Ivane Brlić-Mažuranić sredstvima i tehnikama koje su privlačne mlađim generacijama, u duhu vremena u kojem žive. Kako je navedeno u programskoj knjižici Art-kina Rijeka projekt je nastao suradnjom neovisnih timova suradnika i autora iz cijeloga svijeta:“ Kombinirajući minimalističku estetiku, jedinstveni umjetnički i likovni izražaj te fabule pune maštovitosti i etičkih poruka, animirani filmovi iz ove kolekcije primjer su toga kako se može prikazati bajke Ivane Brlić Mažuraniću novom, modernom ruhu te ih tako približiti novim naraštajima.“ (https://www.art-kino.org/hr/djeca-mladi)

U sklopu projekta mogu se pogledati filmovi: Neva (2001., redatelj Edgar Beals), Šuma Striborova

(2002., animator Alistair Keddie), Kako je Potjeh tražio istinu (2002., animator Nathan Jurevicius) te Regoč (2006., redateljica Helena Bulaja).

Iako su filmovi predviđeni za učenike 5. razreda,  filmovi se mogu prikazati i u 6. razredu jer se u popisu djela za cjelovito čitanje nalazi bajka Ribar Palunko i njegova žena. Filmovi su pogodni za obradu lektire na drukčiji, kreativniji način, za usvajanje osnovnih pojmova iz Kurikuluma za nastavni predmet Hrvatski jezik, domena Kultura i mediji ( mediji, film, filmska vrsta, obilježja animiranog filma), osim toga odličan su poticaj za usporedbu književnoga djela i filma. U navedenoj domeni ishod OŠ HJ C.6.3. predviđa posjećivanje kulturnih događaja u fizičkome i virtualnome okruženju (odlazak u kino i kinoteke) što je uvjetovano dobi i interesima učenika, fizičkim okružjem te upućivanjem na digitalne sadržaje dostupne svima bez obzira na mjesto školovanja ili stanovanja. Navedenim iskustvom potiče se osobni razvoj te aktivno uključivanje učenika u kulturni i društveni život zajednice.

 

 

 Projekcija animiranih filmova traje 62 minute. Filmovi su nastali uporabom modernih sredstava i digitalnih tehnika 21. stoljeća što filmove čime privlačnim i zabavnim, a sadržaj bajke postaje razumljiviji i poticajniji. Svaki filmski uradak ima nešto posebno i svoje: popraćen je glazbom što dodatno zaokuplja pažnju malih gledatelja, vidljivi su elementi lutkarske predstave, spaja se fotografija i digitalna ilustracija te odabrane filmove čine odličnim materijalom za usvajanje novih sadržaja.

 Prije gledanja, početkom listopada, održan je motivacijski sat na kojem se razgovaralo o Ivani Brlić-Mažuranić, njenom stvaralaštvu i bajkama. Učenici su dobili naputke kako čitati, što bilježiti, kako se pripremiti za sat lektire. Bili su upoznati s idejom da će pogledati filmove krajem mjeseca tako da su se, neposredno prije gledanja, prisjetili pročitanih bajki u nižim razredima osnovne škole.

Učionica je bila pretvorena u manju kinodvoranu, tamni zastori prekrili su visoke prozore i spriječili prodor dnevnog svjetla. U zamračenoj atmosferi učenici su pažljivo pratili projekciju. Nakon 65 minuta, koliko je trajala projekcija, poveo se razgovor o doživljaju filma i učenici su iskazivali osobne stavove i vrijednosti koje su prepoznali u filmu. Razgovaralo se o likovima, o različitim obrascima ponašanja te koliko ponašanje likova u filmu može utjecati na njihovo ponašanje. Učenici su dobili zadatak (nastavni listić) da ispišu/označe osobitosti animiranoga filma, da odaberu film koji im se najviše svidio, ukratko prepričaju radnju, istaknu prepoznate vrijednosti te da obrazlože svoj odabir. Po vlastitom izboru učenici su ilustrirali i opisali lik koji se, po njihovom mišljenju, istaknuo svojim postupcima i ponašanjem ( što je ujedno i vježba za 1. školsku zadaću). Za učenike koji žele više ponuđen je zadatak da izrade kviz u digitalnom alatu (po izboru) naslova Koliko poznajemo likove iz bajki Ivane Brlić- Mažuranić koji će uključivati i likove iz bajke Ribar Palunko i njegova žena.

Na kraju sata učenici su ispunili listić procjene.

 

  DA

NE

PONEKAD/DJELOMIČNO

Volim gledati animirane filmove.

 

 

 

Upoznao/la sam zanimljive likove.

 

 

 

Razumljiv mi je sadržaj filmova.

 

 

 

Jasna mi je poruka adaptirane bajke/filma.

 

 

 

Ovakav pristup bajci olakšava mi razumijevanje teksta.

 

 

 

Sviđa mi se ovakav pristup lektiri ( bajci).

 

 

 

Preporučio/la bih ovakav pristup književnom/filmskom djelu.

 

 

 

 

Odlazak u kino nije samo gledanje filma i grickanje kokica, već prilika za učenje, stjecanje novih iskustava i razmjenu mišljenja. Gledajući filmove putem virtualnih platformi, nastoji se zadržati kontinuitet u razvijanju nove filmske publike koja će biti osviještena i pripremljena za primanje i vrednovanje filmskih sadržaja. No, pravi doživljaj filma i uočavanje vrijednosti filmske umjetnosti nastupit će ponovnim fizičkim vraćanjem u kinodvorane.

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika

 

Za slike kliknite na "opširnije".




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Maja Rendić   datum: 3. 11. 2020.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 658318
Ovaj mjesec: 4039
Ovaj tjedan: 872
Danas: 198

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju