preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

OBOJI SVIJET!

 

Uz Međunarodni dan tolerancije – Forum za slobodu odgoja

 

Forum za slobodu odgoja je neprofitna, nevladina i nestranačka organizacija osnovana 1992. godine, a registrirana je 1998. g. prema Zakonu o udrugama. Cilj Foruma je promicanje pravednosti, nenasilja, otvorene komunikacije, mirno rješavanje sukoba, poštivanje ljudskih prava, razvijanje kritičkog mišljenja i osvješćivanje važnosti cjeloživotnog učenja za djecu i mlade te poticanje na kreativno i inovativno promišljanje učenika i učenica o navedenim temama. Forum raspisuje natječaj za mlade kreativce već osam godina za redom.

 

Međunarodni dan tolerancije obilježava se svake godine 16. studenog kako bi se svi podsjetili na poštivanje i uvažavanje ljudi koji se po nečemu razlikuju od nas. Biti tolerantan znači poštivati i prihvatiti različitosti bez obzira na boju kože, jezik, vjeru, spol i sposobnosti. Dan je kojim se želi podsjetiti na brojne međunarodne akte koji govore o ljudskim, građanskim i političkim pravima koja bi trebao imati svaki čovjek. Svečana dodjela nagrada i priznanja održala se u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu.

 

      

Forum za slobodu odgoja                       Hrvatski glazbeni zavod                  

 

Učenici i učenice iz hrvatskih škola, ali i škola koje provode nastavu na hrvatskom jeziku u inozemstvu i ove su godine svojim kreativnim uratcima poručili što je tolerancija, s kakvim se problemima susreću i bore u svakodnevnom životu, što ih žalosti ili veseli, što bi željeli promijeniti ili bar utjecati na brojne predrasude i stereotipe koji vladaju u društvu. Na ovogodišnjem natječaju Oboji svijet! sudjelovalo je 1646 učenika/ca u pratnji 269 mentora/ica. Učenici su nagrađeni u nekoliko kategorija: kategorija društveno angažirani radovi, Oboji svijet djelom (video uratci), Oboji svijet glazbom, Oboji svijet inovacije (društvene igre), Oboji svijet riječju, Oboji svijet slikom, Oboji svijet školski projekti i Pokreni promjenu. Učenice naše škole, Klara Brdar i Petra Premuš, obje iz 8.b, ostvarile su veliki uspjeh u dvije različite kategorije.

 

    

 Klara Brdar, 8.b                                                 Petra Premuš, 8.b             

 

U kategoriji društveno angažiranih radova nagrađen je Klarin rad.  Klara je napisala komentar Koliko je Rijeka prilagođena osobama s invaliditetom u kojem je posebno naglasila:

„Grad Rijeka nastoji olakšati život invalidima, no trebalo bi  biti više organiziranih dobrotvornih akcija, koncerata, druženja kako bi se skupio novac i time poboljšali uvjeti za život invalida. Održavanjem navedenih manifestacija svi bi bili sretni jer bi i „obični“ ljudi mogli reći: „Da, i ja sam donirao/la novac i sada sam sretan/na jer sam pomogao/la onima kojima je to potrebno.“ Trebalo bi osmisliti aktivnosti u gradu ili prigradu u koje bi se moglo uključiti što više učenika osnovnih škola jer se od malih nogu uči biti human i tolerantan. Moramo naučiti biti tolerantni jer to znači uvažiti tuđe stavove, ideje i način života, moramo  osvijestiti  različitosti i prihvatiti ih u svakodnevnom životu. Na taj način osobama s invaliditetom bi se puno pomoglo i oni bi se zaista osjećali kao dio naše zajednice, a njihov život bio bi kvalitetniji i dostojniji.“

U kategoriji Oboji svijet slikom nagrađen je strip Petre Premuš Cvijeće je crveno. Petrin strip nastao je nakon interpretacije istoimene pjesme Harolda Chapina kojim je naglasila kako je svatko poseban na svoj način te da treba poticati dječju kreativnost, uočiti različitost i jedinstvenost svake osobe. Petra smatra da čovjek treba biti otvoren za otkrivanje neuobičajenih  i maštovitih pogleda na svijet.

 

Cvijeće je crveno, Petra Premuš, 8.b

Učenice su svojim radovima pokazale koliko se kritički osvrću na svijet u kojem žive i razmišljaju o toleranciji te podsjećaju koliku odgovornost imaju učitelji/ce koje u svakodnevnom radu trebaju poticati učenike na uvažavanje različitosti te da je osim školskog uspjeha važno biti prihvaćen i poštovan u društvu.

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika

 

 

KOLIKO JE RIJEKA PRILAGOĐENA OSOBAMA S INVALIDITETOM

Komentar

 

Rijeka je savršeni grad za život na obali Jadranskog mora. Prepun je šarenih uličica i starih, zanimljivo uređenih zgrada. To je grad duge, zanimljive i burne prošlosti koja je sigurno utjecala na izgled današnjega grada.

 No, je li tako savršen za sve njezine stanovnike ? Mogu li se baš svi nesmetano kretati riječkim ulicama, uživati u pogledu s kule na Trsatu ili bez problema doći do veličanstvene Guvernerove palače?  Što je s osobama koje imaju neku vrstu invaliditeta?  Grad ipak nije po mjeri onih kojima bi to itekako trebalo. Vjerujemo da bi Rijeka zaista mogla poboljšati uvjete za život osobama s invaliditetom.

 U gradu Rijeci nalaze se brojne udruge invalida koje se brinu za poboljšanje uvjete života našim sugrađanima. Neke od njih skupljaju plastične čepove čijom se prodajom omogućuje kupovina ortopedskih pomagala ili se sredstva jednostavno troše na materijale (npr. slikarski pribor) kojima sugrađani sebi osiguravaju kvalitetniji život. Naravno, udrugama se može olakšati rad ukoliko se svi uključimo, pomažemo, volontiramo ili doniramo novčana sredstva.

 Da bi se olakšao život invalida u Rijeci, neki semafori, no na žalost ne svi, proizvode zvuk koji slijepe osobe obavještava kada mogu prijeći cestu. To je veoma korisna stvar jer slijepe osobe tako ne moraju imati pratnju pored sebe. Nije dobro što takvih semafora ima samo u centru grada. Također su i nogostupi na mjestima prijelaza prilagođeni osobama s kolicima, ali isto tako  navedeni nogostupi nalaze se  samo na pojedinim lokacijama i to u strogom centru grada. Ne zaboravimo, i u prigradu ima ljudi kojima treba olakšati život.

Za osobe u invalidskim kolicima organiziran je minibus s nekoliko invalidskih mjesta koji cijele godine vozi na pojedine lokacije. To je odlično jer osobe s invaliditetom, koje ne voze,  mogu same doći na željene lokacije. U Rijeci niče sve više žuto obilježenih parkirnim mjesta što je veoma pozitivno. Međutim, često se događa da mjesta, koja su označena za invalide, koriste i ostali ljudi. Teško je razumjeti takvo ljudsko ponašanje jer time dokazuju da ne razumiju potrebe invalida. Strože kazne na označenim parkirnim mjestima uvelo i više zadovoljstva onima koja su ta mjesta potrebna.

Pohvalno je što je u blizini Rijeke napravljena plaža za invalide, plaža Kostanj. Plaža Kostanj u Rijeci prva je plaža posebno opremljena za osobe s invaliditetom u Hrvatskoj. Korisnici te plaže su osobe s teškim i težim tjelesnim oštećenjima i njihove obitelji. Plaža nije zatvorenoga tipa, stoga se i ostali koriste plažom uz uvažavanje kućnog reda.

Međutim, u Rijeci većina zgrada nije u potpunosti prilagođena za invalidne osobe jer nema prilaznog ulaza niti posebnog dizala za invalide, a to je veoma važno jer i oni imaju svoje potrebe i prava te moraju biti uključeni u svakodnevni život zajednice.

 Grad Rijeka nastoji olakšati život invalidima, no trebalo bi  biti više organiziranih dobrotvornih akcija, koncerata, druženja kako bi se skupio novac i time poboljšali uvjeti za život invalida. Održavanjem navedenih manifestacija svi bi bili sretni jer bi i „obični“ ljudi mogli reći: „Da, i ja sam donirao/la novac i sada sam sretan/na jer sam pomogao/la onima kojima je to potrebno.“ Trebalo bi osmisliti aktivnosti u gradu  ili prigradu u koje bi se moglo uključiti što više učenika osnovnih škola jer se od malih nogu uči biti human i tolerantan. Moramo naučiti biti tolerantni jer to znači uvažiti tuđe stavove, ideje i način života, moramo  osvijestiti  različitosti i prihvatiti ih u svakodnevnom životu. Na taj način osobama s invaliditetom bi se puno pomoglo i oni bi se zaista osjećali kao dio naše zajednice, a njihov život bio bi kvalitetniji i dostojniji.

Klara Brdar, 8.b

 

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 20. 11. 2018.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 653326
Ovaj mjesec: 7317
Ovaj tjedan: 1286
Danas: 137

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju